
" Út a jövőbe "
Üdvözöljük honlapunkon
Fő profilunk az aszfaltozás
MOST INDULÓ TAVASZI ASZFALTOZÁSI AKCIÓNK KERETÉBEN A MART ASZFALTOZÁSI MEGRENDELÉSEKET 1.600 FT/m2-től, A MELEG ASZFALT MEGRENDELÉSEKET 2.700 FT/m2-től TUDJUK VÁLLALNI 5 ÉV TELJESKÖRŰ GARANCIÁVAL!!!KÜLÖN MEGRENDELÉSRE EMÚLZIÓ SZÓRÁST IS VÁLLALUNK!!!
Fő aszfaltozási tevékenységünk az útépítés, útfelújítás és az utak aszfalt felületének javítása, karbantartása, valamint járdák, gépkocsi beállók, udvarok és terek előkészítése - aszfaltozása.
ORSZÁGOSAN VÁLLALUNK ASZFALTOZÁSI MUNKÁLATOKAT, SŐT AKÁR MÁR KÜLFÖLDÖN IS VÁLLALUNK ASZFALTOZÁSI MUNKÁLATOKAT
Aszfalt pályaszerkezetek anyagai
Aszfalt
–bitumennel mint ragasztóanyaggal összekevert adalékanyag
Bitumen
–kőolajbitumen
–vonja be jól az adalékanyagot
–ne legyen hőérzékeny
–hőállólegyen
–lassan öregedjen
Egy kis aszfalttörténelem
Az aszfalt nem az autót követő találmány, nem is a XX. század második felének vívmánya: Európában elsőként Franciaországban 1838-ban, Magyarországon pedig 1864-ben épült aszfaltút és -járda. Valójában az aszfaltot ennél sokkal régebben, mintegy 4000 éve ismerik és használják. A szó maga is a görög aszphaltból származik, s azt jelenti: állandó, változhatatlan. Összetétele pedig a következő: 80-90 százalék kőzúzalék és homok, 5-10 százalék bitumen, valamint 5-10 százalék töltőanyag, amely nem más, mint finom mészkőpor. Az első aszfaltanyagot - a földszurkot - már Kr. e. 2000-ben ismerték. Először Hérodotosz említi írásaiban, hogy Babilonban, Ninive városában falazó habarcsként használták. Állítólag a bábeli torony fala is ily módon készült. A földszurok nevet azért kapta, mert a bitumen (azaz a szurok) a természetben földdel és agyagos homokkal elkeveredve fordult elő. Szintén Babilonban az utak kőburkolatát aszfaltanyaggal ragasztották össze: Nabukodonozor a Napisten templomához vezető utat úgy építtette meg, hogy a téglaalapra zúzott aszfaltkövet helyeztek, s erre került a faragott kőburkolat.
Etimológia
Az aszfalt szó a latin eredetű asphalton(aszfalt), asphaltum szóból ered, amely a görög ásphalton, ásphaltos (άσφαλτος) szóból származik. Ennek a szónak nem tisztázott az eredete, de jelentése "aszfalt/bitumen/szurok," amit egyesek az α- "nélkül" és σφάλλω "összeomoljon" szavakból származtatnak.
Az aszfaltot vagy bitument néha összetévesztik a kátránnyal, ami egy hasonló fekete termo-plasztik anyag, amit a szén destruktív desztillációjával kapunk. A huszadik század elején és közepén, amikor világítógázt gyártottak, a kátrány egy könnyen hozzáférhető anyag volt, amit gyakran használtak az út aggregátok kötőjének. Aszfalt makadám utakhoz kátrányt kevertek, ebből keletkezet a "tarmak" szó, amit ma már a hétköznapi nyelvben bármely útépítési anyag vagyis aszfalt megnevezésére használnak. Az 1970-es évek óta, amikor a földgáz felváltotta a világítógázt, az aszfalt (bitumen) teljesen átvette a kátrány szerepét.
Aszfaltot lehet nyerni a nyers olaj más komponenseiből is (mint a nafta, benzin vagy diesel) frakcionális desztillációval, általában vákuumos körülmények között. Jobb szeparáció érhető el azzal, hogy egy de-aszfaltozó gépben tovább dolgozzák a nyersolaj nehezebb frakcióit, ami vagy propánt vagy butánt használ a szuperkritikus fázisban, hogy feloldja a könnyebb molekulákat, amiket később kiválasztanak. További feldolgozás is lehetséges azzal, hogy "ráfújunk" a termékre, pontosabban oxigénnel reakcióba léptetjük azt. Ettől a termék keményebb és sűrűbb lesz.
Az aszfalt természetesen is előfordul aszfalttavakban (főleg a Szurok-tóban Trinidad és Tobagóban; és a Bermudez-tóban Venezuelában), gilzonitban, a Holt-tengerben, és a kátrány mezőkben. Aszfaltot bányásztak a macfarlani Ritchie bányákban, Ritchie megyében, Nyugat Virginiában az Egyesült Államokban 1852-től 1873-ig.
Aszfaltot általában 300 fok Fahrenheit (150 Celsius-fok) hőmérsékleten tárolják és szállítják. Néha az aszfaltba diesel olajat vagy kerozint kevernek bele, hogy folyékony halmazállapotban maradjon szállítás közben; megérkezéskor pedig ezeket a könnyebb anyagokat kiválasztják a keverékből. Ezt a keveréket gyakran bitumen nyersanyagnak nevezik, vagy BNY-nek rövidítik. Némely dömper a forró motorgázokat csöveken keresztül átvezeti a tartályon, hogy az anyagot melegen tartsa. Az aszfaltot szállító billenőplatós tehergépkocsik, és más segédberendezések, gyakran le vannak fújva oldószerrel rakodás előtt, hogy megkönnyítsék a kirakodást. Néha diesel olajat használnak oldószerként, de az keveredhet az aszfalttal és gyengítheti a minőségét.
További információért, kérjük böngéssze át weboldalunkat.
Aszfalt-aszfaltút-mart aszfalt-hengerelt aszfalt-öntött aszfalt.
Akció Akció Akció Akció Akció Aszfalt Aszfalt Aszfalt Aszfalt Aszfalt